ErenYldz Admin zaten ilgili cevabı vermiş ama bende bir özet geçeyim, Belirli bir tarihe kadar üniversitelerde böyle birşey yoktu. Şuan Tam Teşekkülü Devlet Hastanesinden "İtfaiye Okulu Öğrencisi Olur" ibareli heyet raporu isteniyor. Bende gözle ilgili bir sorundan muzdarip olduğumdan konuyu daha önce araştırmıştım, itfaiyecilik konusunda kaynak bulmak oldukça zor olduğundan çok uzun sürmüştü, buraya yazarak diğer arkadaşlarada kaynak sağlamış oluruz. Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde açık olarak hastalık, kusur gibi tanımlar yapılmıyor, bu nedenle, sağlık heyeti tarafından "Mesleki başarıya engel" olarak nitelenmeyen herşey geçerlidir, kalbiniz delik olsa bile (abeste iştigal bir örnek veriyorum ciddiye almayın) doktor mesleğini yapmasına engel değil olarak değerlendirirse itfaiyeci olabilirsiniz, benim edindiğim bilgi bu şekilde.
Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde bulunan sağlıkla ilgili hükümler;
MADDE 15/A
c) Tartılma ve ölçülme aç karnına, soyunuk ve çıplak ayakla olmak kaydıyla erkeklerde en az 1.67 metre, kadınlarda en az 1.60 metre boyunda olmak ve boyun 1 metreden fazla olan kısmı ile kilosu arasında (+,-) 10 kilogramdan fazla fark olmaması, (Bu madde hükmüyle ilgili, "okula kabul" sürecinde yeterlilik sağlayamayan adaylarda ilgili branş doktorunun heyet raporu ekine "Kilo Alımına İlişkin program sağlanmıştır, bu şekilde İtfaiye okulu öğrencisi olmasına engel yoktur,." tarzında bir ek yapılarak esneklik sağlandığını duymuştum.)
e) Sağlık açısından kapalı mekan, dar alan ve yükseklik gibi fobisi olmamak kaydıyla itfaiye teşkilatının çalışma şartlarına uygun olmaları,
MADDE 40
(1) İtfaiye personeli, yılda bir kez sağlık taramasından geçirilir.